Translate

fredag 14 augusti 2015

Vampyrer och människor

Vampyrboken jag skriver på är mödosam att skriva men jag kämpar på. Det är inte det att det saknas fantasi och att jag inte vet vad jag ska skriva utan jag har liksom inte ännu hittat mitt flow i den boken såsom jag gjort i de andra som jag också skriver just nu men det kommer säkert. Det får ta den tid som det tar och till slut blir den ju klar så är det ju när man skriver. Det är väldigt mycket att tänka på i den här boken dels saker som handlar om henne men också detaljer som handlar om honom. För att känna in mig mera har jag nu tecknat dem båda och jag ser dem också framför mig och då kommer det att gå lättare. En bild säger ofta mer än tusen ord heter det ju.
Det här är Abigail Convell och Seth Hammington huvudfigurerna i min vampyrbok. Jag tänker inte berätta något om dem ännu eftersom jag då möjligtvis röjer vad boken handlar om. 
Det här är Carlise och Garrett som också är huvudfigurer i handlingen. Carlises historia smälter samman med Seth och Abigails och jag tror att det är just det som får det att vara så svårt men jag ska kämpa vidare med det och det kommer att lyckas. 
Tiden är 1700 tal och de seder och bruk som fanns då har jag vävt in i boken. Jag måste också jobba på Abigail men även Seths sinnesstämningar.©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar