Translate

torsdag 27 augusti 2015

Rapport ifrån skrivarlyan

Jag tecknar idag.
Jag har tecknat Thormund i full riddardräktsutrustning
men nu tecknar jag honom när han är på besök hos kungen.

Thormund är svår bland damerna och har legat med alla vid hovet utom en person. Det är en ny hovdam som hade börjat. Naturligtvis vill han ligga med henne och hon med honom. Men Thormund var arg för att hans hustru flirtade med andra män i den stora salongen. Han bestämde sig för där och då att hans hustru skulle få smaka riset.

Jag tecknar Thormund som jag ser honom framför mig. Bredbent, bestämd, attraktiv hos damerna, förmögen, kungens närmaste man, ondskefull, en narcissist även om det ordet förmodligen inte var uppfunnet på den tiden så var det ändå det han var.

Du hittar Thormund i den här boken som är nummer 1 i en serie.
Under tiden jag ritar kan jag istället lägga in Johanna, hur hon såg ut när hon var hos kungen uppe i Stockholm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar