Translate

söndag 16 augusti 2015

Rapport ifrån skrivarlyan

Att växla ifrån manus till manus tycker jag är bra. Det ger mig perspektiv.
Just nu har jag lagt ifrån mig det manus som handlar om Viveka och Rikard. Det ska få vila nu ett tag och därför har jag nu återigen tagit mig an boken om vampyrer. Jag får alltså förflytta mig tillbaka till 1700-talet ifrån 2015 men det är inga problem.

Just nu håller jag på och rättar och skriver om boken om vampyrer. Jag gjorde också ett försök igår att rita Seth men jag är inte säker på att det blev bra. Jag ska försöka återigen om några dagar. Att teckna går inte lika lätt som att skriva och jag måste vara i en viss stämning för det. När det gäller att skriva är jag alltid i stämning.

Jag har aldrig haft skrivkramp och den dagen jag får det och det blir jobbigt att skriva då lägger jag av. Jag anser att skriva det ska man göra med glädje annars är det inte något kul längre och då är ju det viktigaste borta.

Jag skriver när jag har möjlighet till det eftersom jag arbetar heltid med ett annat yrke och jag skriver när jag vill. Därför är mitt skrivande aldrig tråkigt eller jobbigt.

Jag försöker att sätta mig in i Seth och Abigails situation och deras märkliga kärlekshistoria. Det är också viktigt att sätta sig in i deras miljö och deras tidsålder. Det finns mycket mer att fundera på när det gäller deras liv som de levde då. Man måste ta hänsyn till de seder och bruk som fanns då. Dessutom måste jag förflytta mig ifrån mobiler som fanns i Rikard och Vivekas liv och återgå till det skrivna ordet med brev som vidarebefordrar informationen. Förutom det måste jag sätta mig in i hur vampyrer fungerar lite mer än det jag vet. Så här är en bild på Abigail och så får jag återkomma om bilden senare på Seth.
jag har också tidigare tecknat både Carlise och Garrett som också har huvudroller i boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar