Translate

lördag 29 augusti 2015

Att skriva en bok- Att gå på känslan

Att skriva en bok
Att gå på känsla

Just nu bearbetar jag utkastet av min roman som handlar om 2015 där Viveka och Rikard är huvudpersonerna. Jag har naturligtvis börjat ifrån början och går framåt men just idag har jag stannat till och dykt ner på olika platser i boken som jag anser vara nödvändigt. Det är mycket som jag vill ska komma med och idag har jag arbetat med deras kärleksstunder och jag har också arbetat med en scen när Rikard och Viveka är på kyrkogården. Det sistnämnda väckte känslor hos mig och efter att jag har skrivit till lite på deras kärleksstunder blev deras relation starkare och djupare.

Ibland måste man lyssna till den inre rösten som kanske just vill dyka ner bland kapitlen och inte gå ifrån början och bakåt. Då måste man göra det man känner för och inte undertrycka det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar