Translate

måndag 17 augusti 2015

Läsarnas kommentarer om Alfridas längtan till havet; och de inneboende magiska krafterna

Läsarnas kommentarer om boken Alfridas längtan till havet: och de inneboende magiska krafterna

·        Jag älskar historiska böcker och var lite tveksam till boken först men fick låna den av en kompis. Hon tyckte att jag skulle pröva på fantasy och ville att jag skulle läsa boken eftersom den innehåller både fantasy och historia. Jag blev inte besviken och nu funderar jag faktiskt på att läsa en fantasybok till. Cathrine
·        Tack för en jättefin bok! Jag tycker om att läsa om en kvinna som har makt att göra något åt situationen i världen. Jag älskar att leva mig in i Alfridas värld och ska nu läsa bok nummer 2. Yvonne
·        Jag bor i Gävle och är därför intresserad av kulturen och historien kring 1800-talet, dessutom är jag fantasyintresserad och det var därför jag läste boken. Rune
·        Jag älskar att läsa om häxor och så gillar jag fantasy så därför fick jag mitt lustmäte kring den här boken! tack för en bra bok. Ylva
·        Tack för en bra bok. Det är en fantastisk bok som handlar om magi, våldtäkt, förbannelser och utsatthet men också om makt och att kunna förändra. Jag bara älskar boken! Jag har också läst bok nummer 2 och den är ännu bättre! Veronika
·        Boken är en historisk bok men ändå inte eftersom det också är en fantasybok men jag tyckte mer och mer om hur dessa två delar möttes under tiden jag läste. Tack för en bra bok. Ulf
·        Jag tycker att det är en underbar liten bok. Fantasin i boken är makalös och oändlig och det gillar jag. Jag kände att jag fick följa med på en svindlande och strapatsrik resa. Leila
·        Jag läste boken mest för att jag är intresserad av sjöfart och handel och dessutom intresserad av historia. Jag läste boken på universitet där jag studerar, den fanns i biblioteket där. Per


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar