Translate

söndag 16 augusti 2015

Läsarnas kommentarer om den historiska boken En mans ägodel

Läsarnas kommentarer om En mans ägodel - del I i den historiska serien om Makten och Kärlekens vägar.


Tack för en bra bok. Jag ute efter att läsa något lättsmält men ändå med ett mörkare stråk i och det fick jag. Du har skrivit både om historia och kvinnornas utsatthet vid den tiden. Jag ser fram emot bok nummer 2. Nina

Jag tycker att din bok är bra för den handlar om historia som jag gillar och jag tycker inte att det finns så mycket om just 1100 talet och riddare så din bok var verkligen välkommen! Nu väntar jag på bok nummer 2. Börje

Jag tycker att Johannas öde är väldigt hjärtskärande och du skriver om en viktig fråga som inte bara fanns då utan som tyvärr också finns idag. Jag tycker att det är bra att du har tagit fram dessa kvinnors utsatthet. Bengan

Jag fick tidvis faktiskt svårt att sova när jag läst boken eftersom jag satte mig in i Johannas situation. Trots det är jag inte ledsen över att jag läste den. Det är en bok som länge kommer att vara kvar i mitt minne. Lovisa.

En mans ägodel hade både spänning, ondska men också kärlek och jag tycker att du har lyckats att ha med allt detta i din roman. Jag tyckte mycket om din bok. Lena.

Tack för en bra bok. Jag tycker om med boken hur du gav Johanna en viss inställning om att hur svårt hon än hade det så fanns det ändå en ljusning någonstans i bakgrunden. Dessutom tyckte jag om att hon ofta trotsade Thormund fastän han aldrig förstod det. Birgitta

En härlig historisk bok! Den handlar om den tid som då var, hur de levde sina liv och vad som hände då. Jag tycker om att du har tagit med alla detaljer kring mat och traditioner. Jag är också intresserad av örter så det var extra intressant att läsa om Johanna och kloka gumman men även om munken. Birgit

Tragisk och gripande det blir mina ord om boken. Jag läste ut den på en helg när det regnade ute och jag hade inte tråkigt någon stund. Nu väntar jag på bok nummer 2. Irene

Boken är fängslande och eftersom boken innehåller mord, våldtäkter, otrohet, religiös fanatism, sviken kärlek, het kärlek och bråk om arv så blir boken aldrig tråkig även om den är väldigt hemsk. Trots allt som händer i boken är intrigerna ändå lätta att följa. Även om boken var dramatisk och hemsk så var det tyvärr så det var på den tiden och jag undrar om det fortfarande inte också är så idag. Madeleine

Jag är ifrån platsen runt Hyssna socken och tyckte om att läsa om alla sevärdheter och följa med när Johanna upptäckte dem. Så tycker jag om historia och den tiden kring början av 1100 talet. Jag tyckte om boken. Kalle

Jag tycker att din bok var bra eftersom den förutom en historisk tillbakablick också innehöll ett mord. Jag ser framemot att få se hur det går med mordet i nästa bok. Lasse

Tack för mycket intressant läsning av boken En mans ägodel. Jag kunde inte lägga ifrån mig boken och väntar otåligt på bok nummer 2 som jag har läst på din blogg kommer att handla om Stockholmen. Det ser jag framemot. Tack för en bra bok. Linda

Tack för en bra bok. Jag vill berätta att jag egentligen aldrig läser historiska böcker men jag har lånat den av en väninna som var mycket påstridig och sa att jag måste läsa boken. Jag är glad att jag gjorde det. Boken var spännande ifrån sidan 1 till slutet. Den var dock tragisk men skildrande ändå samhället då. Erika

Jag vill gärna varmt rekommendera boken En mans ägodel som jag tyckte var jättebra. Igenom att läsa boken kände jag att jag faktiskt var med där år 1165. Tack. Maria






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar