Translate

onsdag 26 augusti 2015

Högkänslighet och hösten

Högkänslighet och hösten
Jag älskar hösten och som en högkänslig person studerar jag varje detalj av hösten. Jag kan stå en lång stund och titta på ett gult, orange eller rött blad. Ofta tar jag med mig mobilkameran och fotograferar det jag ser.
Jag tycker att jag finner ett större lugn om hösten än den övriga delen av året. Jag är alltid kreativ och öppen för det som sker omkring mig men på hösten går jag ändå mer inom mig och mitt inre. Jag tecknar mera och jag skriver mer än vanligt.
Det är färgerna och ljuset som jag faller för på hösten. Jag tar ofta med mig penna och skissblock och går ut och ritar av det jag ser.
Något annat som jag faller för när det gäller hösten är luften som är så klar och fräsch och jag gillar när det är kallare ute. Fast jag gillar sommaren också och solar ofta men på något sätt är det ändå hösten som jag gillar mest.  ©  Peter Knagert (text)


bild
www.happydays.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar