Translate

lördag 22 augusti 2015

Att skriva en bok - detaljer

Idag i skrivarlyan kommer jag att teckna spirulinorna som är några märkliga varelser i
Jakten på fem riken: Alfridas kamp emot depressionen

I den boken finns också en biperson som heter Valentine och som lägger ut sina krokar för Järle. Jag ska teckna henne idag.

Sedan ska jag ta mig an 2000-tals romanen som handlar om Viveka och Rikard och göra tillägg angående deras resa, vad ser de? vad upplever de? Jag ska också titta på tiden i boken och därefter göra miljöbeskrivningar. Vilken månad är det? osv. Men jag kommer inte att hinna allt det här idag naturligtvis eftersom det är en roman på närmare 400 sidor. Men jag kan börja med det arbetet idag i alla fall. Det här är Viveka och Rikard.




Hinner jag kommer jag också att titta på Abigails mystiska möte med en fruktansvärd man i 1700-tals romanen som jag vill spetsa till lite och göra lite tillägg för att göra det än mer spännande. Det är en vampyrroman som jag också skriver på.
Det här är Abigail och Seth samt Carlise och Garrett som också ingår i vampyrromanen

Jag kommer att sitta ute på vår altan eftersom jag älskar solsken och värme



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar