Translate

torsdag 20 augusti 2015

Bokcirkel

I dag är det premiärträff för den nya bokcirkel som jag är med i. Arbetsnamnet på cirkeln är ”Skenbara verkligheten” och vi har alla särskilda cirkelnamn. Den första boken vi läst är Lionel Shrivers ”Dagen efter”, som nu har några veckor på nacken för mig, men jag tror ändå att vi kan diskutera den i timmar över ett glas rödtjut på en indisk restaurant (mycket indiskt käkas i den aktuella boken). I min nya bokcirkel känner vi varandra väldigt ytligt och jag har hört att det ska vara bra när man startar upp en bokcirkel. Det ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig.
Är du med i någon bokcirkel? Vad heter den? Vad läser ni? Hur funkar det?
Berätta för mig, som är novis!
P.S. Finns det förresten någon skillnad på läsecirkel eller bokcirkel?http://bokhora.se/2008/bokcirkel-hur-funkar-det/

bild. www.falkenberg.bibliotek.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar